Mezo Terapi

Mezoterapi farmakolojik, Homeopatik ve doğal bitki ekstrelerinin çoklu mikro enjeksiyon tekniği ile derinin mezoderm ( orta tabaka ) tabakasına verilmesidir.

1952 yılında Fransız Dr. Michel Pistor tarafından geliştirilmiş olup , 1987 yılında Fransız tıp akademisi tarafından tamamlayıcı tıp olarak kabul edilerek bilimsel anlamda modern tıp uygulamaları ile birlikte kullanılmaya başlanmıştır.

Mezoterapi tedavisinin yaygın bir kullanım alanı vardır. Bel, boyun, sırt, kalça, diz ve ayak bileği  ağrılarında uygulandığı gibi  Bölgesel Zayıflama ve Sellülit tedavisinde de uygulanır.

Sellülit yıllardır kadınların fiziğini bozmakla beraber kendilerine olan güvenlerini de azaltmıştır. Sellülit  belli yapıdaki hanımları seçen sınırlı bir problem değildir, fiziksel özelliklerden bağımsız zayıf,  kilolu, atletik veya büro işi yapan tüm hanımlarda sellülit görülebilir, fazla kilolar selülit nedeni değildir. Bağ dokusundaki hasar gören bantlar çekilince deride çekilmeler olur ve büyüyen yağ hücreleri çıkıntılar yapar, sellülitli deri portakal kabuğu gibi girintili çıkıntılı görünüm alır.

Bölgesel zayıflama ve  sellülit  tedavisinde  bel, basen kalçalar, bacak üst bölümünün iç ve dış kısmı, dizin içi ve yanları, karın, omuz ve kol gibi yağ dokusunun aşırı toplandığı bütün bölgelere uygulanır. İlaçlar mikroenjeksiyon tekniği ile cilde 1-6 mm derinliğinde ve ortalama 1 cm aralıklarla enjekte edilir. Enjeksiyonun içine belli farmakolojik  özelliklere sahip ilaçlar konur. Bu ilaçlar bölgesel kan dolaşımını düzenleyen genellikle doğal bitkisel ilaçlardır.

İlaçların kombinasyonu hastaya göre  değişir. Tedavi ağrısızdır. Tedavi hastanın durumuna göre 8-15 seans uygulanır.

Bu tedavide  yağlı , kızartma türü yiyecekler ve tuz mümkün olduğunca azaltılır, alkol, katı yağ, kafeinli gıdalar ve sodanın kullanılmaması, sigara içiliyorsa azaltılması  önerilir. İçilen su miktarı 3 litreye çıkarılır, yürüyüş ve yüzme ile aktivite artırılır.

Bölgesel zayıflamada ve stresli hastalara mezoterapi tedavisinin yanında  akupunktur da uyguluyoruz. Beraberinde sağlıklı beslenme ve egzersiz programı ile, ortalama 8- 15 seans sonunda  2 beden incelme olur , cilt esnek ve pürüzsüz bir görünüm kazanır.

Kullanım Alanları

Estetik Alanda:

-Selülit tedavisi
-Liposuction  ( Bölgesel yağ yıkımı )
-Lifting (Sarkma tedavisi )
-Fasial rejuvenasyon ( Yüzün gençleştirilmesinde , kırışıklık tedavisi )
-Saç dökülmesi

Diğer Alanlarda: