Botok Tedavisi

Ekim 2018

Botok Tedavisi

By: admin

Botoks , Clostridium botulinum adlı bakteri tarafından salgılanan bir proteindir. Bu madde sinirlerden kaslara olan elektriksel iletiyi bloke ederek, uygulanan bölgedeki kasın fonksiyonunu geçici olarak azaltır veya yok eder. Kas fonksiyonunu kaybedip kasılamayınca, üzerindeki ciltte oluşan kırışıklıklar da azalır veya yok olur ve bu dönem içinde cilt kendisini toparlama fırsatı bulur.

Botoks Nerelerde Kullanılır?

Alın bölgesindeki yatay çizgilerde,
İki kaş arasında yer alan ve çatık kaş görünümüne yol açan çizgilerde,
Her iki kaş yan taraflarının yukarı kaldırılmasında,
Her iki göz yan tarafında yer alan ve yüz yaşlanmasını gösteren çizgiler ve kırışıklıklarda ( kaz ayağı çizgileri),
Alt göz kapağındaki çizgiler ve kısık göz şikayetinin düzeltilmesinde,
Burun köküne yakın yer alan yatay çizgilerde,
Burun ucunun kaldırılmasında,
Gülerken üst dişetinin görünmesi durumunda,
Üst ve alt dudaktaki dikey çizgilerde ( sigara içimi çizgileri ),
Dudak köşelerinin yukarıya kaldırılmasında ,
Alt dudak ile çene arasındaki yatay çizgilerde,
Çene cildinin daha pürüzsüz hale getirilmesinde,
Boyundaki yatay çizgilerin ve dikey bantların tedavisinde,
Eller, ayaklar, yüz ve koltuk altındaki aşırı terleme tedavisinde,
Koltuk altı, el ve ayak terleme tedavilerinde Botoks kullanılabilir.

Botoks ile terleme tedavisi ?

Botoksun diğer bir uygulama alanı ise aşırı terleme ve buna bağlı değişik rahatsızlıkların giderilmesidir. Koltuk altı, el ve ayaklarda yoğunlaşan ve tıp dilinde”hiperhidrozis” olarak adlandırılan terleme hastalığına karşı botoks Ankara da kliniğimizde son yıllarda oldukça fazla kullanım alanı bulmuştur.

Stres, emetikler, insülinler gibi uyaran ilaçlar, tiroid bezinin aşırı çalışması, böbrek üstü bezi hastalıkları, menopoz, hipoglisemi, şişmanlık, bazı kanserlerin tedavisinde kullanılan ilaçlar ve hormonlar terlemenin başlıca nedenleri arasında bulunmaktadır.. Ankara  Çankaya daki kliniğimiz de terlemenin yoğun olduğu deri altına çok az miktarda enjekte edilen botoks, ter bezlerine ulaşan sinirlerin çalışmasını geçici süre bloke ederek ter üretimini engeller.

Botoks, çok ince uçlu iğnelerle terleyen bölgeye sık aralıklarla uygulanır. Uygulamadan sonraki ilk hafta içerisinde iyileşme gözlenir. Botoksun etkisi genellikle 6 ile 8 ay sürer, etki geçmeye başladığında ikinci uygulama yapılır. Kişiye bağlı olarak ter bezlerinden aşırı ter salgılanmasını belli bir sürelik durdurmak ve böylece özellikle yaz aylarında gerek koltuk altı gerek avuç içi gerekse ayak tabanı terlemesi giderilebilmektedir.

Botoks'un etkisi nekadar sürer ?

Botoks’un etkisi uygulamadan 3-7 gün sonra başlar ve bu etki üç-dört ay devam eder. Uygulamaların sayısı arttıkça Botoks’un etkisi 12 ay kadar devam edebilir.

Botoks'un zararı varmıdır ?

Botoks 15 yıldır estetik amaçlı olarak kullanılmaktadır. Kas hastalıklarında kullanımı ise çok daha eskiye dayanmaktadır. Amerikan ilaç araştırma dairesi FDA’nın da onayladığı botoks tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır.

Botoks uygulamasının riskleri varmıdır ?